Monday, July 5, 2010

Basikal Baru.....

Bila usia mula meningkat tanpa sekatan....

Bila senaman tidak dijadikan amalan harian...

Bila makanan dijamah dengan penuh selera tanpa mengendahkan carta piramid makanan....

Bila Prosper pulang dengan Coke minuman kegemaran ditangan...

MAKA....perut mula timbul ke depan...sang tikus pula tersenyum ceria melihat pemusnah mereka mula bergerak dengan effect slow motion....

Timbul pula idea untuk membeli basikal mountain bike untuk kegunaan harian...

Semuanya adalah idea cetusan si Prosper...

Satu malam yg damai....dengan yakin gua bertanya si Prosper:

"Prosper!! pinjam basikal...aku nak pergi 7E!!".....tanya gua dengan yakin.....yela...dulu kecik2 sering sahaja aku mengidolakan M.Kumaresan...berkayuh berbatu2 jauhnya...hingga sang anjing pun tercungap2 mengejar kayuhan emasku....

"Ok...pakailah...jangan lupa bertasbih sambil berkayuh...ingatlah kebesaran Illahi"...pesan Prosper....

Aku mula berkayuh.....

7E terasa jauh....

Sumpah penat!!!...gua dapat rasakan level fitness meningkat malam itu....SUMPAH TAK BERBASIKAL LAGI!!!! FUHHHHHHH

p/s: gaya mengambil selekoh Lance Amstrong agak mirip dengan gua malam itu

2 comments:

  1. basikal tu dah karat dah bro.. nk letak kat hall, kasi hias macam kat fitness first.

    ReplyDelete
  2. itu yg masing2 makin maju ke depan tu...hahahah (perut)

    ReplyDelete